Doorgaan naar hoofdcontent

Oma's kerstboom 3.0

Om me heen zie ik dat verschillende mensen al met de voorbereidingen voor Kerst bezig zijn. Zo haalde ik laatst jongste op bij een vriendinnetje waar al vele lichtjes schitterden in de tuin. Op mijn blog schiet het aantal kijkers van mijn eerder gehaakte kerstitems omhoog en ook op Instagram komen de eerste leuke kersthaaksels al weer voorbij. Bij mij komt de kerstdecoratie echt pas in huis als de Sint weer vertrokken is, ondanks dat we bij ons thuis geen "gelovers" meer hebben. Eerst het een, dan het ander.


Toen ik zag dat Oma's kerstboom, een leuk patroontje dat ik ooit bedacht op basis van de granny triangle, weer druk bekeken werd, begon het bij mij toch ook wel weer te kriebelen. De laatste keer tekende ik het patroontje al uit, maar nu ik tegenwoordig aan het hobbyen ben met Crochet Charts kon ik het niet laten om dit patroontje te "upgraden".

Het uitgeschreven patroon met haakschema kun je hier downloaden:


Het randje van goud glitterdraad voegde ik er dit jaar aan toe: ik haakte vasten rondom en in het dubbele stokje bovenin 1 hv - 5 l - 1 hv - 7 l - 1 hv - 5 l - 1 hv .


Reacties

  1. Ik ga straks op zoek naar wat glittergaren, dan ga ik ermee aan de slag, 'uh' haak!
    Fijn weekend, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja superleuk zijn ze, ik maakte ze ooit al eens. Ik ga ze er binnenkort ook weer bijzoeken, als de kerstspullen weer van zolder mogen, ook hier is dat na Sinterklaas hoor ;) Ook onze dochter is de gelovige periode allang ontgroeid maar bij ons is het altijd eerst haar verjaardag (gisteravond de laatste ronde), dan de sintversieringen erin en daarna pas kerst ;)
    Fijn weekend.
    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met dat gouden randje vind ik het patroontje nog mooier geworden! Maar ook zonder blijven ze leuk.
    PS: Die Crochet charts moet ik ook eens proberen, ik zit altijd maar zelf te tekenen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze is echt heel leuk! Vooral met de glitterrandje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze is echt heel leuk! Vooral met de glitterrandje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een leuk patroontje waarvoor dank. Ga ik zeker maken.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WOW! I love this version even more than the 2.0! So pretty, and elegant, and the gold is the perfect touch! Pinned both versions.
    I have run a granny square link up all year long, and have reached the last one. Would love if you came to share this, and enter the big, BIG 2017 Yarn Goodies Giveaway :)

    Alexandra of EyeLoveKnots
    December Challenge: http://eyeloveknots.blogspot.com/2017/12/december-granny-spiration-challenge.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Awesome blog, i always enjoy & read the post you are sharing!
    Thank for your very good article...!
    ผลบอล

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon